Klub Młodych Pisarzy w Zamościu - relacja.

Ekspresowa akcja -  konkurs!

Klub Młodych Pisarzy odnotował właśnie pierwsze wyróżnienie w ogólnopolskim konkursie literackim dla Burs i Internatów. To dla nas wielki zaszczyt, a dla Ewy Liany - laureatki konkursu - zapewne pierwszy krok do spełniania swoich literackich pasji.
Ale od początku.... Informacja z Bursy nr 2 w Zamościu, o organizowanym przez nich konkursie zastała nas zaraz po feriach zimowych. Okazało się, zostało nam ledwo 5 dni do terminu wysyłania zgłoszeń. Małopolska miała w tym roku zimowe ferie na samym końcu i dlatego czasu mieliśmy mało.
Może i mało czasu ale jaka zdolna młodzież! Padło hasło "konkurs literacki -wiersz, opowiadanie, komiks - tematyka - LEGIONY - My Pierwsza Brygada". Szybkie omówienie tematu i pół dyżuru później dwa piękne wiersze przyszły na messenger pani Ewy. Od Ewy :). Następnego dnia szybkie załatwienie formalności, przygotowanie materiałów do wysłania wg wymogów organizatora i przesyłka w ostatnim dniu została wysłana.
Tydzień później telefonicznie potwierdziliśmy, ze wszystko dotarło do Zamościa i mogliśmy spokojnie oczekiwać na wyniki.

No to jedziemy! Tylko jak?

Mail z dobrymi wiadomościami przyszedł do pani Dyrektor w połowie kwietnia. Ależ była radość. Pani Ewa musiała zorganizować podróż, co nie było proste, bo podróż do Zamościa ze Starego Sącza to niezła wyprawa. Sprawę utrudniał do tego fakt, że Ewa jest po poważnej kontuzji kolana i operacji, więc podróż autobusami nie byłaby dla niej komfortowa. Okazało się, że nie jest możliwe dojechanie i powrót tego samego dnia, więc na zaproszenie dyrektora Bursy nr 2 w Zamościu - Waldemara Leszczyńskiego, mogliśmy przenocować w Bursie dwie noce. Kilka dni później trasa była zaplanowana, bilety kupione i zaraz po długim majowym weekendzie ruszyliśmy do Zamościa po odbiór nagrody.

Było warto!

Podróż pociągami z jedną przesiadką trwała 7 godzin. Dotarliśmy do Bursy nr 2 w Zamościu o godzinie 23 więc nie pozostało nam nic innego jak wyspać się, przed pełnym emocji, dniem następnym.
Ponieważ uroczysta gala miała rozpocząć się  godzinie 14, ranek wykorzystaliśmy na krótkie zwiedzanie Zamościa. Odwiedziliśmy Starówkę oraz piękny park - będący ozdobą miasta. Co tu dużo pisać - zobaczcie zdjęcia!
Wejście do Bursy - ruszamy na wycieczkę

Pod Ratuszem

Czy nie piękny, kolorowy rynek?

Przerwa na mrożoną herbatkę :)
Wróciliśmy do Bursy na obiad i szybkie ogarnięcie się przed uroczystościami. Już przy wejściu bylo widać , że placówka przygotowuje się na przyjęcie gości.

O godzinie 14.00 rozpoczęła się uroczystość. Uświetnili ją znamienici goście: przedstawiciele władz miasta, kuratorium, dyrektorzy i przedstawiciele szkół i placówek zaprzyjaźnionych z Bursą, Książnicy Zamoyskiej, sponsorzy, kombatanci oraz laureaci i ich opiekunowie.
Powitanie gości przez dyrektora Waldemara Leszczyńskiego oraz wspólne odśpiewanie hymnu państwowego było uroczystym wstępem do podsumowania konkursu oraz wręczenia nagród.

Laureaci konkursu!

Dyrektor Bursy nr 2 w Zamościu Waldemar Leszczyński

Klasy mundurowe odśpiewały hymn państwowy oraz Pieśń Legionów

Gratulacji, podziękowań i zachwytów nie było końca. Laureaci dostali piękne nagrody a ich utwory zostały opublikowane w wydanej z tej okazji książce. Każdy gość, opiekun oraz laureat otrzymał swój egzemplarz książki literacko - historycznej "My Pierwsza Brygada - Polska Droga do Niepodległości".

Poza nami, laureaci nagród przyjechali z Puław, Lublina i Zamościa, nie dojechali zwycięzcy z Krakowa i Poznania.
Po części oficjalnej, dyrektor Leszczyński zaprosił nas na poczęstunek do Galerii Młodych - mieszczącej się na parterze budynku.
Cała uroczystość była bardzo podniosła, wzruszająca i robiła ogromne wrażenie. Wychowankowie Bursy nr 2 włączyli się w pomoc przy organizacji przedsięwzięcia i godnie reprezentowali placówkę.

Do Starego Sącza wracaliśmy następnego dnia z samego rana. Po 9 godzinach drogi zmęczeni ale szczęśliwi i dumni dotarliśmy do Internatu.

Bardzo dziękujemy organizatorom, za możliwość uczestniczenia w konkursie, nagrody oraz za bardzo ciepłe przyjęcie. Gratulujemy fachowej organizacji imprezy oraz wydanej - 6 już - publikacji książkowej.